Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział, że umowa koncesyjna z firmą Stalexport na zarządzanie odcinkiem autostrady A4 między Krakowem a Katowicami nie zostanie przedłużona.

Taką deklarację szef resort infrastruktury złożył w środę na antenie Radia Kraków. Przyczynkiem do rozmowy były podwyżki opłat za przejazd autostradą A4 Kraków - Katowice, które zaczęły obowiązywać od 4 lipca. 

Podwyżki opłat na A4

Przykładowo kierowcy samochodów osobowych za pokonanie małopolsko-śląskiego odcinka muszą teraz zapłacić 26 zł, czyli o 2 zł więcej niż przed zmianą cennika. Koncesariusz - firma Stalexport - podwyżki tłumaczy inflacją, ale podkreśla, że dla użytkowników korzystających z płatności automatycznych nie są one znaczące. 

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Paula Skalnicka poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Darmowy być nie musi, państwowe 10gr/km daje 4,8 zł na cały odcinek, do tego:
    - Otwarcie węzła w Jaworznie
    - Prawdopodobne otwarcie kolejnych węzłów między Rudnem a Balicami
    - Brak bramek - nawet jeśli zamieniony na eToll, to nadal lepiej, niż obecna sytuacja
    - Czyżby KONIEC Z NIESKOŃCZONYMI REMONTAMI?
    - Koniec blokady rozbudowy dróg alternatywnych - możliwe, że urodzi się z tego jakiś pomysł rozbudowy DK94 Olkusz - Kraków, obecnie zupełnie niewspółmierny do potrzeb.

    Nie wiem jak Wy, ale ja odliczam.
    @Paweł H
    Koniec z remontami, bedzie oznaczal ze sie ta droga, zbudowana na szkodach gorniczych, zapadnie. Ty naprawde myslisz ze Staleksport ja ciagle naprawie, zeby ci zrobic na zlosc?
    już oceniałe(a)ś
    1
    3
    @L4L
    Hmm, pomyślmy o odcinku w przeciwną stronę od Kato i porównajmy...
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    @Paweł H
    Będzie dobudowa trzeciego pasa na całej długości A4 od granicy z Niemcami po Tarnów. Więc remonty jeszcze się nie skończą, a może wręcz zaczną, bo obiekty nie są przystosowane do dodatkowego pasa. Koniec blokady rozwoju dróg alternatywnych - na to bardzo liczę.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @L4L
    Jakich szkodach górniczych!? W Balicach, Alwernii, czy w Trzebinii!? Szkody górnicze to są na Wschodniej Obwodnicy GOP, ale to już inna bajka.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @zet
    Tak, to prawda, ale inna sprawa jeden czteroletni remont poprawiający ewidentnie przepustowość całej drogi, a inna - 30letni remont polegający na dziubdzianiu w jezdni co 5 kilometrów na odcinkach niecałego kilometra. Sporo jeżdżę po Polsce, na "drogach ze szkodami górniczmi" jeszcze więcej, bo mieszkałem na Śląsku, ale nigdzie nie ma takiej masakry z remontami jak tutaj. Jak robią A4 w okolicach Opola, to zajmują jeden pas na odcinku 10 km, jest rozpieprz, ale po kilku miesiącach kończą i droga znów jest w pełni drożna. Tutaj to jest never ending story, od zawsze.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    "Państwo polskie przejmie odpowiedzialność za zarządzanie, administrowanie autostrady A4 między Katowicami a Krakowem. Mam nadzieję, że opłaty na autostradzie A4 między Katowicami a Krakowem będą na tyle niskie, że będą zachęcały po 2027 r. kierowców do korzystania z tej autostrady zamiast z dróg alternatywnych".
    Strach się bać operacji "przejęcia odpowiedzialności". Ponadto myślę, że jeśli jakimś cudem dojedziemy do 2027 r. na najtańszym paliwie w Europie, to nie będzie już wtedy komu A4-ką jeździć i Pan Emil, któremu się słupki nie zejdą, sam rzuci wtedy papierami...
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Czyżbyśmy pierwszy raz mieli wołać: Brawo PiS? Piekło zamarzło...
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Działania rządu spowodowały, że opłaca się jeździć tym odcinkiem. Przy tych cenach paliw dyktowanych przez Brudnej Pałę z Pcimia, za które oczywiście towarzysze z PiS nie odpowiadają....
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Obecnie wyprawa i powrót to łącznie jakieś 150zl, przy typowym miejskim aucie
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    A4 to nie jest autostrada.
    już oceniałe(a)ś
    0
    5
    Nie martw się Wąsaczu. Wybory wygrają przyjaciele z PO i będzie - parafrazując A. Holland - "tak jak było".
    @niebinarny_ablullah
    Ciesz mnie niwiara w pis.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @niebinarny_ablullah
    Hmm Wąsacz miał o wiele więcej wspólnych interesów z PC , partii Jareczka K.
    już oceniałe(a)ś
    8
    0
    @niebinarny_ablullah
    "Wybory wygrają przyjaciele z PO" - miło, że nawet tępe prawaki mają już tego świadomość.
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    @Fredro
    Ssij pałę.
    już oceniałe(a)ś
    0
    1