Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
1 z 23
Auta na starcie
Samochody na starcie wyścigu górskiego w Ojcowie. 1930
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
2 z 23
Zawodnicy
Uczestnicy wyścigu samochodowego w 1930 r., wśród nich Maria Koźmianowa.
IKC/ Narodowe Archiwum Cyfrowe
3 z 23
Jan Ripper
Wyścig w Ojcowie - Jan Ripper za kierownicą samochodu Bugatti. 1930.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
4 z 23
Na wirażu
Wyścig samochodowy, 1930.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
5 z 23
Kibice na poboczu
Kibice obserwują przejazd samochodów. Ojców, 1930.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
6 z 23
Widzowie na trasie wyścigu
Wyścig w Ojcowie, 1930. Zawodnik z Czechosłowacji - Verniżovski - w samochodzie Tatra.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
7 z 23
Zawodnicy
Uczestnicy wyścigu samochodowego w Ojcowie w 1930 r., m.in.: kierowca Kapliński.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
8 z 23
Gratulacje dla zwycięzcy
Zwycięzca wyścigu górskiego pod Ojcowem w 1930 r., w kategorii wyścigowej - Jan Ripper z Krakowskiego Klubu Automobilowego, w aucie Bugatti. Odbiera gratulacje od Maurycego hr Potockiego i Marii Koźmianowej.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
9 z 23
Motocykliści na starcie
Zawodnicy na starcie wyścigu motocyklowego w Ojcowie. 1937.
Światowid relacjonował:
W ubiegłą niedzielę odbył się w Ojcowie automobilowy i motocyklowy wyścig górski, zorganizowany przez Krakowski Klub Automobilowy. Z zawodników zagranicznych zjawili się na starcie dwaj Niemcy z Czechosłowacji: Florjan Schmidt i Bruno Sojka. W wyścigu motocykli zwyciężył Wroński na Nortonie, a drugie miejsce zajął Gayer ze Śląska. W kategorii wozów turystycznych pierwsze miejsce przypadło Korfantemu na Aero, w kategorji sportowej Schmidtowi na Bugattim, a w kategorii wyścigowej Sojce na Bugattim. Ten ostatni zawodnik ustanowi najlepszy czas dnia, tj. szybkość przeszło 73 km. na godzinę.
Publiczności zebrało się około 10 000. Pogoda dopisywała.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
10 z 23
Bruno Sojka
Bruno Sojka z Czechosłowacji w samochodzie Bugatti na wirażu.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
11 z 23
Startuje Jan Bathelt
Wyścigi motocyklowe 1937. Jan Bathelt na starcie.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
12 z 23
Transport paliwa
Samochód ciężarowy sieci stacji benzynowych Galkar Karpaty, z olejem i paliwem dla aut uczestników wyścigu w 1938 r.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
13 z 23
Auta zawodników wsród skał
Samochody biorące udział w wyścigu górskim. 1938.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
14 z 23
Wanda Mielochówna
Wanda Mielochówna w samochodzie Aero podczas wyścigu w 1938 r. Koło drogi kibice na zboczu i uwieczniający przejazd fotoreporter.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
15 z 23
Bruno Sojka
Bruno Sojka z Czechosłowacji przy samochodzie Bugatti. Wyścig w 1938 r.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
16 z 23
Wanda Mielochówna
Wanda Mielochówna na zderzaku samochodu Aero 50. Wyścig w Ojcowie, 1938
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
17 z 23
Numer 1
Andrzej Ripper przy samochodzie Simca 5. Wyścig w Ojcowie, 1938 r.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
18 z 23
Na trasie
Na trasie wyścigu samochodowego w 1938 r.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
19 z 23
Aero
Zawodnicy w samochodzie Aero. 1938.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
20 z 23
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
21 z 23
Trasa wśród skał
Wyścigi motocyklowe w Ojcowie, 1938 r.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
22 z 23
Jan Bathelt podczas wyścigu
Jan Bathelt na trasie wyścigu motocyklowego w Ojcowie, 1939. Dolina Prądnika - Willa Pod Koroną.
Fot. IKC / Narodowe Archiwum Cyfrowe
23 z 23
Zawody motocyklowe
Irena Latasówna na starcie wyścigu motocyklowego w Ojcowie. 1939
Wszystkie komentarze
Jak się nie podoba to zapraszam do emigracji ;)