Autostrada A4. To już postanowione. Autostrada A4 między węzłem Balice a ul. Kąpielową w Krakowie będzie poszerzona o jeden dodatkowy pas. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził program inwestycyjny.

Podpisanie przez ministra dokumentu w praktyce oznacza przyznanie finansowania dla tej inwestycji.

A4. "Wyczerpana przepustowość"

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad deklaruje, że pierwsze przygotowania mają ruszyć już na początku przyszłego roku. Pierwszym krokiem ma być wystąpienie o decyzję środowiskową i sporządzenie koncepcji rozbudowy autostrady od lotniska w Balicach do Łagiewnik. Dodatkowy pas ma powstać w latach 2027-29.

A4. Trzeci pas za 14,5 mln zł

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Małgorzata Bujara poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Świetna decyzja. Tak, potrzebne na przedwczoraj, ale dobrze będzie, jeśli powstanie nawet pojutrze. Przy okazji można by zastosować nowsze metody poprawiające bezpieczeństwo zwierząt, np. chowając autostradę w okolicach B-T Parku Krajobrazowego albo przynajmniej projektując długie na kilkaset metrów przejścia dla zwierząt.
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    ale to poszerzenie jest potrzebne na przedwczoraj! Skoro są pieniądze to o co chodzi?
    decyzja środowiskowa powinna być formalnością. Koncepcja programowa? Przecież droga już jest, to nie to co koncepcja budowy od nowa. Owszem projektowanie węzłów i zwłaszcza mostu na Wiśle trochę zajmie. Ale skoro jest wola polityczna, to papierologię można upchnąć w rok, to byłoby ultraszybko ale jest to realne. Więc dlaczego początek przebudowy 2027 a nie 2023?????????????????
    @blf
    [...]Skoro są pieniądze to o co chodzi?[...]
    Chodzi właśnie o te pieniądze, które są ale tylko wirtualnie.

    [...]Więc dlaczego początek przebudowy 2027 a nie 2023?[...]
    bo:
    - kasy nie ma więc ograniczymy się do planów a realne terminy ustawimy na przyszłą kadencję - może nas nie wybiorą i wtedy będziemy uderzać w nową władzę że nie buduje.
    - to nie chodzi o to by zbudować tylko by budować - im dłużej tym więcej można przy okazji zarobić.
    już oceniałe(a)ś
    5
    0
    Pamietam jak budowali autostrade Gliwice - Wroclaw. Było paru ekspertòw ktòrzy twierdzili że 2 pasy w jednym kierunku to za mało. To samo było z poludniowa obwodnica Krakowa.
    @RP27
    >> Było paru ekspertòw ktòrzy twierdzili że 2 pasy w jednym kierunku to za mało <<
    Kiedy przygotowywano budowę A4 z Wrocławia do Gliwic były lata 90-te. Ćwierć wieku temu!!! Nie było pieniędzy unijnych i nie wiadomo było kiedy będą. A potrzeby były olbrzymie i trudno było wydawać większe środki na 3-pasową A4, co wiązałoby się z rezygnacją z innych inwestycji.
    Obwodnicę Krakowa zaczęto budować jeszcze wcześniej, bo już pod koniec lat 80-tych przejezdne były pierwsze odcinki od Balic w kierunku "Kościuszki".
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Decyzja jest OK, ale nie rozumiem tego zwyczaju jeżdżenia gdzieś na pola ze stołami i krzesłami. Czy taka decyzja byłaby mniej ważna, gdyby została podpisana w gabinecie ministra. No chyba, że zaraz po podpisaniu pan minister wziął łopatę i zaczął przygotowania do inwestycji w terenie.
    @pbe64
    Pan minister mieszka pod Krakowem - gdyby tę imprezkę zrobiono w Warszawie nie mógłby sobie wydłużyć weekendu.
    Zresztą to nie pierwszy taki "zbieg okoliczności", że Adamczyk coś podpisuje czy otwiera w poniedziałek albo piątek. Choćby oddanie w miniony poniedziałek (aż 9,5 km!!!) S19 na granicy Podkarpacia i Lubelszczyzny.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Pani Róży należy się ulica w Krakowie, choćby i na opłotkach.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0