Zarząd Transportu Publicznego przymierza się do podwyższenia cen biletów komunikacji miejskiej. Urzędnicy tłumaczą, że miasta na dotychczasowe stawki nie stać.

- Będziemy chcieli zmienić taryfę zarówno biletów jednorazowych, jak i okresowych - zapowiada Sebastian Kowal, rzecznik ZTP, zastrzegając, że na razie są to propozycje. 

Gigantyczne podwyżki

Zmiany mogą być jednak gigantyczne. Kowal wymienia: Bilet 20-minutowy, który kosztuje teraz 3,40 zł, zostanie zamieniony na 10-minutowy za 3 złote. Bilet 50-minutowy za 4,60 zł zostanie zastąpiony godzinnym za 6 zł. Natomiast za ten 90-minutowy zamiast 6 zł zapłacimy 8 zł. 

To nie wszystko. Aż o 27 zł z obecnych 69 zł zdrożeje tzw. "bilet mieszkańca". Dodatkowo ZTP będzie chciało podzielić miasto na trzy strefy, w których - podobnie jak w strefach parkowania - opłaty za przejazd komunikacją będą zróżnicowane. 

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Monika Tutak-Goll poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Podział miasta na strefy, jakieś bilety minutowe, automaty, które obsługują tylko książeczkę czekową Banku Szczecińskiego... Litości! Gdy raz na jakiś czas korzystam z komunikacji miejskiej, to chciałbym po prostu wsiąść, kupić bilet na przejazd, skasować go, a potem wysiąść. Radni chyba jednak oczekują, że przed podróżą będę studiować mapę Krakowa, by ustalić przez jakie strefy będę przejeżdżać, zapoznam się również z książką kierowcy/motorniczego, by wiedzieć ile czasu mi zajmie przejazd i wybrać odpowiedni bilet, a także gdy ustalę już, który bilet będzie tym dobrym, to na wszelki wypadek oprócz drobnych, karty płatniczej oraz książeczki czekowej Banku Szczecińskiego, będę mieć również książeczkę walutową i zaświadczenie z przedszkola w przyszłości, gdzie wasze dziecko, w przyszłości, więc nie mówcie, że siedzi z tyłu (sprawdzić czy nie ksiądz).
    @kr_okodyl
    myślę, że liczą na to, że nikt nie będzie nic z tego rozumiał, więc posypią się kary. Dużo kar.
    już oceniałe(a)ś
    4
    1
    @kr_okodyl
    hahahaah dobre!
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @kr_okodyl
    czytaj ze zrozumieniem - strefy są poza miastem i jest to bardzo powszechna praktyka
    już oceniałe(a)ś
    2
    2
    @kr_okodyl
    Ludziska, kupujcie obuwie trekingowe, zbliża się era piechurów. Pamiętajcie : spacer to zdrowie.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Niech ZTP odpowie gdzie w październiku dojedzie się tramwajem albo autobusem na bilecie 10 min? Bierność radnych i stopień przyzwolenia na działania ZTP ze strony prezydenta jest zdumiewający.
    @czesiekkk
    Już teraz mogę Ci na to odpowiedzieć. Tyle mniej więcej czasu zajmuje 14 przejazd od przystanku przed rondem Grzegórzeckim do przystanku za rondem. Nie wiedzieć czemu przepuszcza ona na tym rondzie po kilka tramwajów innych linii.
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    @czesiekkk
    Dobrze, że napisałeś prezydent przez małe "p". Czasem się zastanawiam czy on w ogóle wie co się dzieje w tym mieście. Czas na emeryturę...
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    @czesiekkk
    To prawda, bilet 10-minutowy jest kompletnie bez sensu.
    już oceniałe(a)ś
    8
    0
    Zrobicie tak to transport ww mieście się nie odbije po epidemii, a ulice od aut osobowych zapchają się do końca. Za taką kwotę przynajmniej te 20 minut powinno się dać przejechać.Poza tym wybory pokazały, że sam pomysł na Kartę dla mieszkańców jest źle skonstruowany bo powinno do zniżek dawać prawo samo faktyczne zamieszkanie w Krakowie i teraz wiemy, że takich ludzi jest w mieście około 40 tysięcy. Myślcie trochę bo inaczej mieszkańcy transport publiczny porzucą na dobre, budżet się nie zepnie,a cały wysiłek zachęcania do korzystania z komunikacji publicznej pójdzie na marne. Szczególnie teraz, po epidemii.
    już oceniałe(a)ś
    22
    2
    Czy ci szaleńcy chcą doprowadzić do tego, żeby taniej(nie wspominając o tym, że wygodniej w momencie kiedy wiele autobusów ma nielegalną ilość pasażerów) było zamówić Ubiera niż jechać komunikacją miejską?
    już oceniałe(a)ś
    17
    0
    Czyli, w praktyce najtańszy przejazd za 6 zł.Geniusze z ZTP..
    @joankb
    Czyli jakieś 25 kilometrów autem...
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Mój samochód już się cieszy. Stal sobie taki sam w garażu, światło dzienne widział tylko wtedy kiedy szczególnie go potrzebowałem na weekend czy transport większych zakupów. Teraz będzie przy mnie cały czas.
    @ma
    Z czego się cieszy ? Że będzie stał w korkach, deszcz go będzie moczył, a zimą sól podgryzała ? A Ty będziesz przeklinał, bo do pracy nie dojedziesz ?
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    @nuszko
    Dam radę, zbiorkom też będzie stał (między innymi przeze mnie). Jednak wolę stać i przeklinać we własnym aucie. Poza tym do pracy mam tylko 5 km, jakoś to zniosę. Zarobi Orlen a nie miasto, nie mój problem.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    "Będziemy chcieli zmienić taryfę zarówno biletów jednorazowych, jak i papierowych - zapowiada Sebastian Kowal, rzecznik ZTP."

    Czy naprawdę dziennikarka musi tak bezkrytycznie podchodzić do tego co plecie urzędnik?
    już oceniałe(a)ś
    14
    1
    dopiero teraz robi się ciekawie... szkoda, że całą winę będzie ponosił samorząd - ci rządzący w Warszawie nic do tego...
    @pawelek173
    No pewnie, Morawiecki przyjechał do Krakowa i podpowiadał Jackowi, żeby wydał całą kasę na turystykę i specjalnie zbankrutował Kraków!!!!
    już oceniałe(a)ś
    0
    1