Pół miliona na targi katolickie i kampanię czytelniczą organizowaną przez wydawnictwo znane z wydawania albumów z Janem Pawłem II - tak resort Piotra Glińskiego widzi misję promowania czytelnictwa w Polsce. Małopolskie imprezy pochłoną prawie 40 proc. ogólnokrajowej dotacji.

4,39 mln zł – tyle pieniędzy Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przeznaczy w tym roku na imprezy czytelnicze w Polsce. Resort Piotra Glińskiego opublikował wykaz wydarzeń, które mogą zadowolić się ministerialną dotacją w ramach programu „Promocja czytelnictwa”.

Biały Kruk dostanie najwięcej

Najwięcej, bo aż 300 tys., otrzyma wydawnictwo Biały Kruk, które w ostatnich latach odniosło finansowy sukces dzięki publikacji m.in. albumów z Janem Pawłem II. Wydawnictwo z Krakowa fundusze przeznaczy na ogólnopolską kampanię czytelniczą „Pochwalmy się Polską”.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Więcej
    Komentarze
    I oczywiście czystym przypadkiem jednym z największych beneficjentów pisowskiego programu jest Wawrzyniec Rymkiewicz, syn pisowskiego lizusa Jarosława Marka Rymkiewicza.
    już oceniałe(a)ś
    7
    0
    Apoplektyczny niedorozwoj....w pierwszym rzedzie do wypadu w 2020 !
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    pacan
    już oceniałe(a)ś
    2
    0