Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy połączony został jeden z tuneli budowanej trasy ekspresowej S7 w kierunku Nowego Targu, pod Małym Luboniem. W środę spotkały się ekipy drążące go z dwóch stron.

Prace rozpoczęto 6 marca 2017 roku w Naprawie od prawego portalu północnego. Kilka miesięcy później zaczęło się drążenie od strony Skomielnej Białej. Powstały tunel ma 1922 m. Jednocześnie budowany jest drugi tunel, którym kierowcy pojadą w kierunku Krakowa.

Zakopianka nowoczesna

– To historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce. Połączony został drążony tunel, najdłuższy w Polsce, jeden z dwóch równoległych, które pozwolą zakopianką poruszać się bezpiecznie, przewidywalnie i wręcz komfortowo – mówił w środę minister Andrzej Adamczyk. – Ten tunel, jak i cała droga ekspresowa S7, w przyszłości Via Carpatia, już teraz budowana, to będą najbezpieczniejsze drogi wyposażone w nowoczesne systemy zarządzania, stertowania, powiadamiania kierowców o trudnościach na drodze – dodał.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Monika Tutak-Goll poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    cieszy mnie, że się nie minęli :)
    @mal49

    Ale, z drugiej strony, jakby się minęli, mielibyśmy 2x większą przepustowość w tym tunelu.
    już oceniałe(a)ś
    9
    0
    @mal49
    mieli w odwodzie drugą tubę
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Jak zwykle brakuje mapki sytuacyjnej w artykule :-(. Przecież nikogo nie interesuje, w który miejscu jest ten tunel :-)
    @marcyliusz
    Ty to nie "nikogo".
    już oceniałe(a)ś
    1
    4
    To dziwne, że na zdjęciu nie ma Jarosława w pelerynie przeciwdeszczowej z wielkim orłem.
    Ale najstraszniejsze jest to, że aktualnie nawet budowa zwykłej drogi to POLITYKA.
    @rozliczymy_to_wszystko
    Budowa dróg to zawsze polityka. Nie ma dróg prywatnych (tzn. oprócz osiedlowych), drogi budowane są przez państwo z budżetu państwa, dlatego zawsze będzie to decyzja polityczna.
    już oceniałe(a)ś
    0
    2
    @sankiulota1
    Nigdy tak nie było że robiło się z tego takie wielkie halo (a najlepiej to im wychodzi przypisywanie sobie nie swoich zasług). Państwo od tego jest, jak du.a od sra.ia. Poza tym, to z naszych pieniędzy to jest budowane, a nie z pieniędzy tych aparatczyków. Mamy im za to dziękować, że łaskawie zechcieli zbudować drogę? Generalnie szaleństwo jak z kościołem - nie dość że cię okrada, to jeszcze dobrodzieja po rękach trzeba całować.
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    Kto jeszcze pcha się do tego zakopanego zadupia?
    @zyzny3
    Nie wpadłeś na pomysł, że tą drogą nie trzeba koniecznie jechać do Zakopanego?
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    @zyzny3
    Tunel do Krakowa też jest, chociaż i bez niego miasto pęka w szwach.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Wszystko ładnie i pięknie. A ile jedzie pociąg z Krakowa do Zakopanego? Pytanie stare, ale i odpowiedź się od lat nie zmieniła...
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Gratulacje!
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    "Dzięki" umiejętności w redakcji obrazowania temu fotkami ta pierwsza sugeruje, że choć ogólnie tunele na siebie trafiły, to w pionie wygląda to na 2-3m różnicy. Znając możliwą do osiągnięcia precyzję w w wytyczaniu takich tuneli, to wątpię by tak było. Warto jednak starać się zamieszczane zdjęcia opatrywać komentarzami, które informują dokładnie i tworzą sensowny obraz zagadnienia. W tym obszarze mieści się oczywiście jak wspomniał @marcyliusz mapka okolicy, lub choćby link do googlemapsów.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0