Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy połączony został jeden z tuneli budowanej trasy ekspresowej S7 w kierunku Nowego Targu, pod Małym Luboniem. W środę spotkały się ekipy drążące go z dwóch stron.
Prace rozpoczęto 6 marca 2017 roku w Naprawie od prawego portalu północnego. Kilka miesięcy później zaczęło się drążenie od strony Skomielnej Białej. Powstały tunel ma 1922 m. Jednocześnie budowany jest drugi tunel, którym kierowcy pojadą w kierunku Krakowa.
Zakopianka nowoczesna
– To historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce. Połączony został drążony tunel, najdłuższy w Polsce, jeden z dwóch równoległych, które pozwolą zakopianką poruszać się bezpiecznie, przewidywalnie i wręcz komfortowo – mówił w środę minister Andrzej Adamczyk. – Ten tunel, jak i cała droga ekspresowa S7, w przyszłości Via Carpatia, już teraz budowana, to będą najbezpieczniejsze drogi wyposażone w nowoczesne systemy zarządzania, stertowania, powiadamiania kierowców o trudnościach na drodze – dodał.
Wszystkie komentarze
Ale, z drugiej strony, jakby się minęli, mielibyśmy 2x większą przepustowość w tym tunelu.
mieli w odwodzie drugą tubę
Ty to nie "nikogo".
Ale najstraszniejsze jest to, że aktualnie nawet budowa zwykłej drogi to POLITYKA.
Budowa dróg to zawsze polityka. Nie ma dróg prywatnych (tzn. oprócz osiedlowych), drogi budowane są przez państwo z budżetu państwa, dlatego zawsze będzie to decyzja polityczna.
Nigdy tak nie było że robiło się z tego takie wielkie halo (a najlepiej to im wychodzi przypisywanie sobie nie swoich zasług). Państwo od tego jest, jak du.a od sra.ia. Poza tym, to z naszych pieniędzy to jest budowane, a nie z pieniędzy tych aparatczyków. Mamy im za to dziękować, że łaskawie zechcieli zbudować drogę? Generalnie szaleństwo jak z kościołem - nie dość że cię okrada, to jeszcze dobrodzieja po rękach trzeba całować.
Nie wpadłeś na pomysł, że tą drogą nie trzeba koniecznie jechać do Zakopanego?
Tunel do Krakowa też jest, chociaż i bez niego miasto pęka w szwach.