Przystanki wiedeńskie, szersze chodniki, nowe ścieżki rowerowe i mniej miejsc parkingowych - ul. Kościuszki i Zwierzyniecka wreszcie doczekają się generalnej przebudowy. Ma być ciszej i wolniej. O kształcie zmian zdecydują konsultacje z mieszkańcami.

To będzie już drugie podejście do remontu ul. Kościuszki, jednej z głównych dróg dzielnicy Zwierzyniec, łączącej most Dębnicki z Salwatorem i doprowadzającej ruch tranzytowy do centrum miasta.

Urzędnicy już trzy lata temu spotykali się w tej sprawie z mieszkańcami i pytali, jakich zmian oczekują. O ile dla kierowców samochodów łącznik ten dobrze spełnia swoją funkcję, o tyle dużo gorzej radzi sobie tam komunikacja zbiorowa. Zastrzeżenie budzi stan torowiska – często wybrzuszają się szyny, a tramwaje hałasują. Do tego po wąskich uliczkach jeżdżą autobusy.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Monika Tutak-Goll poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Fajne te drogi rowerowe do nikąd. Jak już coś robić to zróbcie porządnie proszę.
    już oceniałe(a)ś
    8
    0
    Przydałyby się pasy rowerowe na całej długości, np. kosztem miejsc parkingowych.
    @lukov_icatm
    A auto gdzie zaparkowac? Na plecach???
    już oceniałe(a)ś
    7
    12
    @M.A.
    Do czego ci auto skoro mieszkasz w centrum miasta?
    już oceniałe(a)ś
    12
    3
    @lukov_icatm
    Masz obok, na bulwarach.
    już oceniałe(a)ś
    1
    8
    @M.A.

    Tam gdzie sobie kierowca kupi miejsce parkingowe.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    A co się dzieje ze ścieżką rowerową wzdłuż Kościuszki w stronę pętli, która zaczyna się u wylotu Senatorskiej? Na jednym zdjęciu jest, na drugim już nie ma.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Ze Zwierzyniecką można zrobić, co miasto uzna za stosowne, ale tak tylko przypominam, że Kościuszki to nadal część drogi wojewódzkiej 780. I chyba nie można dowolnie jej przebudowywać bez utrzymania obecnych parametrów lub zaproponowania innego przebiegu na terenie Krakowa. Poza tym nie za bardzo wiem na czym miałoby polegać to uspokojenie ruchu. Ani tam nie ma podniesienia prędkości dla samochodów, ani wielopasmowej arterii, więc chyba nie za bardzo jest co uspokajać. Jedynie remont torowiska rzeczywiście by się przydał. A co do ograniczenia miejsc parkingowych, to wypadłoby spytać przede wszystkim mieszkańców, a nie przedstawicieli jakiś organizacji nie związanych z tym rejonem.
    już oceniałe(a)ś
    2
    1
    Kolejna przebudowywana ulica i kolejna zmarnowana szansa na zapewnienie normalnych warunków dla ruchu rowerowego. Albo należało zbudować infrastrukturę rowerową na całej długości albo całą ulicę uspokoić, żeby bez strachu matka z dzieckiem mogła tam jechać jezdnią.
    już oceniałe(a)ś
    2
    1
    A ulice Komorowskiego I Senatorska nadal używane jako pętla autobusowa? a mieszkańcy tych ulic śpią? nie przeszkadza im to?
    @dbs2005
    jak widać nie. Pod mbankiem są dwa stanowiska odjazdowe na 2 autobusy każdy. więc wystarczy, nie ma przystanków na Senatorskiej. WIęc autobusy będą miały lepiej. Może wreszcie ten armageddon o 8 rano pod szkołą Salwator się skończy, będą sobie stali w korku na Senatorskiej a nie blokowali całe skryzżowanie
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Czyli z korka z mostu będzie się wjażdzać na korek na Kościuszki. Super rozwiązanie szczególnie dla mieszkańców Księcia Józefa i dalszej sypialni Krakowa. A jakiś P&R w tym rejonie też w planach czy niekoniecznie?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Szaleńcza likwidacja miejsc parkingowych i spowalnianie ruchu postępuje na wzór paraliżu postępowego. Deweloperzy szaleją za przyzwoleniem prezydenta i UM i buduja gdzie popadnie, bez dostatecznej ilości miejsc P, a poza tym zagęszczając ruch samochodowy w okolicy. Ilość aut w całej Polsce niemal lawinowo rośnie (ilość na 1000 mieszk. znacznie przekracza średnia UE i statystycznie więcej jest zmotoryzowanych niz pieszych) i GDZIE mieszkańcy i turyści mają parkować??? Znam kraje, gdzie przebudowa ulic czy jakiejś okolicy zawsze łączy sie z tworzeniem nowych miejsc P. Stosuje się efektywne rozwiązania, które w żaden sposób nie mogą się przyjąć w głowach naszych projektantów, decydentów i urzędasów. Bo czy kogoś w ogóle interesuje jak mieszkańcy mają żyć i funkcjonować. A może cofniemy się do PRL i auta będa sprzedawane na przydziały pod warunkiem posiadania wykupionego miejsca P.
    @ja.ma
    w Japonii już od dawna nie można kupić prywatnie auta jeśli nie ma się zagwarantowanego miejsca parkingowego. Może najwyższy czas podobną zasadę wprowadzić w KRK? To jest nienormalne, że jeden z drugim kupuje mieszkanie od dewelopera ale nie kupuje miejsca i później głośno krzyczy, że mu się należy miejsce publiczne, najlepiej za darmo i jeszcze nie dalej niż 10 m od bramy do domu. I bardzo dobrze, że ruch jest ograniczany. Te tłumy samochodów i busiarzy powinny się przeładowywać na komunikację publiczną a nie żądać miejsc parkingowych. Skoro Twojej firmy nie stać na parking dla pracowników to niech jeżdżą komunikacją publiczną, rowerami albo z buta. Pracę też można zmienić, jest rynek pracownika a nie pracodawcy. Nie podoba się to nie wymagaj kosztem innych, a szczególnie kosztem rdzennych mieszkańców.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    @ja.ma
    Skoro stać jednego z drugim na mieszkanie i samochód, to niech sobie kupią też miejsce parkingowe albo garaż, a nie pasożytują na przestrzeni wspólnej. Komuna się skończyła w 89.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0