Czy 250 samochodów w garażu w centrum miasta wpływa na środowisko? Magistrat uznał, że inwestor, który chciałby zbudować go między ulicami Krupniczą i Podwale, nie musi tego sprawdzać.
Zakończony właśnie remont ul. Podwale ograniczył ruch samochodów w tej części miasta. Wcześniej auta zniknęły z części ulicy Krupniczej. Cel? Mniej korków, mniej spalin, czystsze powietrze. Tymczasem sportowiec i przedsiębiorca Rafał Sonik planuje przebudowę centrum handlowego Elefant, w którym oprócz nowej galerii handlowej i hotelu przewiduje też 250 podziemnych miejsc parkingowych.
Ul. Krupnicza na fragmencie, do którego przylega Elefant, jest objęta strefą ograniczonego ruchu (to deptak), a ul. Podwale po przebudowie jest jednokierunkowa i znajduje się w strefie B dostępnej tylko dla mieszkańców i dostawców. Na ewentualny podziemny parking nie byłoby jak dojechać. Chyba że rada miasta zlikwidowałaby ograniczenia w ruchu, co byłoby sprzeczne ze studium planowania przestrzennego.
Wszystkie komentarze