Czy 250 samochodów w garażu w centrum miasta wpływa na środowisko? Magistrat uznał, że inwestor, który chciałby zbudować go między ulicami Krupniczą i Podwale, nie musi tego sprawdzać.

Zakończony właśnie remont ul. Podwale ograniczył ruch samochodów w tej części miasta. Wcześniej auta zniknęły z części ulicy Krupniczej. Cel? Mniej korków, mniej spalin, czystsze powietrze. Tymczasem sportowiec i przedsiębiorca Rafał Sonik planuje przebudowę centrum handlowego Elefant, w którym oprócz nowej galerii handlowej i hotelu przewiduje też 250 podziemnych miejsc parkingowych.

Ul. Krupnicza na fragmencie, do którego przylega Elefant, jest objęta strefą ograniczonego ruchu (to deptak), a ul. Podwale po przebudowie jest jednokierunkowa i znajduje się w strefie B dostępnej tylko dla mieszkańców i dostawców. Na ewentualny podziemny parking nie byłoby jak dojechać. Chyba że rada miasta zlikwidowałaby ograniczenia w ruchu, co byłoby sprzeczne ze studium planowania przestrzennego.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Agata Żelazowska poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Tak czuje że przekręt wisi w powietrzu, a urzędnicy już kręcą jak to wszystko "normalne" i w zgodzie z prawem i w ogóle. Strach pomyśleć ile w kopertach musi tam krążyć.
    już oceniałe(a)ś
    43
    8
    sonikowi chyba spaliny z motorka uderzyły na głowę, :( ale jak znam postępowanie koterby to możne niestety mu się udać wcisnąć ten chłam w centrum Krakowa :(((
    już oceniałe(a)ś
    38
    10
    Przecież ten parking jest w strefie B, a częściowo (Krupnicza) w strefie A. Czy mam rozumieć że każdy teraz będzie mógł sobie skracać drogę z dworca pod filharmonię?
    już oceniałe(a)ś
    33
    7
    najpierw się mówi o ograniczeniu ruchu samochodowego w centrum, a potem się chce pozwolić zbudować parking na 250 samochodów... po co, po to, żeby stał pusty? najpierw się nie pozwala jednym inwestorom budowy galerii handlowej w dawnym hotelu Cracovia, a potem nie widzi się przeszkód w budowaniu galerii jeszcze bliżej Rynku.... co to za prawo, skoro powszechnie wiadomo jak ten "formalny problem" można obejść??? gdzie my żyjemy?
    już oceniałe(a)ś
    24
    1
    Mysle za pan Sonik bez problemu dostanie zgode na rozbudowę Sukiennic z parkingiem na 300 miejsc
    już oceniałe(a)ś
    15
    1
    Patrząc na dotychczasowe doświadczenia w Krakowie, to zbudują nawet większe centrum handlowe w centrum :) A garaż i na 500 aut, bo co mają u nas władze do gadania. Zwłaszcza takie, co to tak dobrze żyją z inwestorami chcącymi coś w Krakowie zbudować... Muszą tylko zatrudnić odpowiednią firmę albo ludzi ;) ========================================= Budujesie.pl - Forum o nowych inwestycjach w Krakowie
    już oceniałe(a)ś
    13
    2
    Dzis tam jest strefa B ale Pan Sonik ma takie chody ze te strefę tam się zlikwiduje i zakorkuje okoliczne ulice. No to już sa jaja. Nie ma nic przeciwko obiektowi handlowemu ale generować ruch samochodowy w takim miejscu? Jak to się ma do walki z samochodami w Krakowie? Klienci Pana Sonika będą uprzywilejowani a inni kierowcy won na peryferia
    już oceniałe(a)ś
    11
    1
    Od października będziemy budować parkingi przede wszystkim przy kościołach. Centra handlowe opustoszeją, bo wielkie firmy zbankrutują lub uciekną z Polski. Zakupy będziemy robić wyłącznie w małych rodzinnych sklepikach w pobliżu miejsca zamieszkania.
    już oceniałe(a)ś
    17
    8