Do nowych osiedli w rejonie ulicy Wrocławskiej sprowadzi się 14 tys. osób. Zdaniem dotychczasowych mieszkańców, bez inwestycji w drogi rowerowe i kolejowe, doprowadzi to do paraliżu dzielnicy.

W godzinach szczytu na ul. Wrocławskiej w stronę Nowego Kleparza stoją sznury samochodów. W następnych latach aut będzie tylko przybywać. W kwartałach między Wrocławską, Poznańską, Racławicką i Łokietka, na terenach m.in. po dawnej Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego i fabryce czekolady Wawelu setki mieszkań budują albo już wybudowały LC Corp, Terra Casa, Murapol czy Grupa Geo.

Mieszkańcy Krowodrzy obawiają się, że kiedy wprowadzą się nowi sąsiedzi, ich okolicę czeka paraliż komunikacyjny.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Michał Olszewski poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    TO JEST KRAKÓW, ludzie o co wam chodzi głosujecie od 12 lat na Majchrowskiego i potem jęki, że to miasto deweloperów, że ruczaj tak wygląda, że piesi się nie liczą itd.
    @ruczajowiec dokladnie - ktos tym miastem rzadzi, ktos odpowiada za to jak ono wyglada. samo to sie nie zrobilo, pomimo propagandy "niedasizmu", ktora od lat wciska nam do glow prezydent majchrowski. w zasadzie bardziej pasuje do niego tytul "administrator miasta", a nie prezydent.
    już oceniałe(a)ś
    8
    1
    Dajcie sobie spokój. Przecież ważniejsza jest budowa kładki pomiędzy sanktuariami w Łagiewnikach i budowa przystanku kolejowego tam właśnie. Zawsze możecie chodzić piechotą - chodniki przecież są: a ruch to zdrowie.
    @fikander22 Won do Warszawy na piechotę Królewiaku !!!
    już oceniałe(a)ś
    0
    14
    @szto_tawariszczi A ty juz po porannej dawce zdrowasiek zbowidowcu? Czy teraz poranny liścik do kapitana tłuka?
    już oceniałe(a)ś
    10
    0
    Ale że ludzie jeżdżą w 130 stłoczeni jak sardynki to już nie ma znaczenia. I autobus ciągle jest spóźniony - przez korki. Dalej głosujcie na Majchrowskiego. Niedługo trzeba będzie wyjechać z miasta, żeby popatrzeć na dorodne drzewa i plamy zieleni.
    już oceniałe(a)ś
    12
    3
    Tzw. nasadzenia kompensacyjne mają stwarzać pozór, że wszystko jest ok, zieleń nie cierpi, a inwestor jest eco. W rzeczywistości wycina się drzewa tam, gdzie są one potrzebne najbardziej, a sadzi na peryferiach. Biorąc pod uwagę, że pielęgnacja zieleni w krakowskich parkach polega tylko na usuwaniu martwych drzew i konarów, bo przecież nikomu nie przyjdzie do głowy, że trzeba też drzewa leczyć i odnawiać drzewostan, który czasami ma prawie 100 lat, dzień, w którym padnie ostatnie drzewo w centrum wydaje się być blisko.
    już oceniałe(a)ś
    9
    2
    Niegdyś nie głosowałam na aktualnego prezydenta, ale i trzeba zrozumieć tych co głosują. Alternatywne kandydatury albo są mierne, albo wręcz żenujące i upolitycznione na maksa. Niestety od lat nie możemy się doczekać na przebudowę skrzyżowań w rejonie Nowego Kleparza, na czym cierpią wszyscy stojąc w korkach od al. 29 Listopada, do Słowackiego, przez Prądnicką i Wrocławską. A urzędnicy i radni czekają z przebudową na inwestora do planowanego parkingu. To jest absurd! Niestety sytuacji z odpowiednio wczesnym przygotowaniem planów zagospodarowania przestrzennego, które mogły zapobiec budowaniu 7piętrowych bloków przy 2piętrowych kamienicach i parterowych domkach nie pomagają takie fakty jak ten, że przewodniczący rady miasta Bogusław Kośmider jest członkiem zarządu spółki KCI - głównego inwestora. Nie złapano pana za rękę, ale przychody z zasiadania w spółkach ma wyższe niż z zasiadania w radzie. Niestety, może to i zgodne z prawem, ale z przyzwoitością już nie. Zapamiętamy przed wyborami.
    już oceniałe(a)ś
    8
    2
    to po co tam kupują te szuflady w wieżowcach?
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    Jeszcze na początku lat 90-tych był wybór: powiększać obszar miasta, wybudować drogi, zapewnić komunikację miejską tak, aby dystans 15-20km, z rogatek do centrum, pokonać w 30 minut, albo ... dogęszczać. Władze miasta wybrały to drugie. Efekt jest taki, że ludzie mieszkają 2-3km od centrum, ale żeby się gdziekolwiek dostać muszą odstać w korkach 30minut. Najgorsze, że to "se ne wrati". Bloków nie zburzą, dróg nie poszerzą. Chyba faktycznie jedyne rozwiązanie to przenieść komunikacją pod ziemię. Ale to jest perspektywa 20-30 lat. W dodatku koszty tego będą spłacać jeszcze nasi prawnukowie, a do tego czasu ...
    @agzum lub ... nasze prawnuki :-)
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Przystanek Prądnicka, Kładka, Integracja i Ciąg-Pieszo Rowerowy (bez drogi oczywiście) to najsensowniejsza propozycja jaka padła w tym mieście od lat... miasto powinno już dawno finansować ten projekt. Nie jakiś Przystanek SKA Sanktuarium dla Biskupów (bo innego celu nie będzie on spełniał) Każdy inny przystanek jak Bronowice, Prądnik Czerwony, Złocień jest bardziej przydatny od tego pod polami miłosierdzia.
    Tja. Kładka będzie pewnie taka sama jak ta z Żabińca na Langiewicza. Czyli... żadna.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @Michal Ziobro <<<Nie jakiś Przystanek SKA Sanktuarium dla Biskupów (bo innego celu nie będzie on spełniał) Każdy inny przystanek jak Bronowice, Prądnik Czerwony, Złocień jest bardziej przydatny od tego pod polami miłosierdzia.>>> Przeoczyłeś jakoś fakt, że obok budowanego obecnie przystanku w Borku od kilkunastu lat działa ogromne centrum handlowo-rozrywkowe - przystanek w tym miejscu był potrzebny od dawna i planowano go jeszcze w latach 90., kiedy o żadnych sanktuariach i miłosierdziach nikomu się jeszcze nawet nie śniło, a w ich miejscu były zdegradowane ruiny i wysypiska poprzemysłowe. Jeżeli o coś można tu mieć pretensję, to wyłącznie o to, że buduje się go dopiero teraz, gdy zalobbował za tym KK; wcześniej najwyraźniej wszyscy mieli to w nosie.
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @kapitan.kirk Wiesz z tym centrum bym nie przesadzał od Carrefour jakich wiele, Decathlon i Cinema City. Przy Łagiewnikach jest już stacja. Centrum Handlowe masz przy Kraków Bonarka 5 min jazdy bliżej (lub dalej jadąc od Skawiny). Ten przystanek ma sens dopiero gdy powstanie Trasa Łagiewnicka i tramwaj będzie na niej od Kurdwanowa do Norybmerskiej (Kampus UJ) jako węzeł przesiadkowy. Przykładowo ktoś z Zatora dojeżdża do Kraków Sanktuarium i dalej do Kampus UJ i jest tam w 40min (nie musi wynajmować mieszkania). W pierwszej kolejności powinny powstać przystanki na Prądniku Czerwonym, Prądniku Białym, Żabińcu, Bronowicach i Prądnicka, no i oczywiście Hala Targowa. Tutaj problem jest taki, że się zaczyna modernizacja linii w 2017 roku od Kraków Łobzów do Kraków Podłęże i w ramach tych prac miasto powinno dołożyć te 20 mln zł na zbudowanie przystanku! Kładkę można przerzucić nawet później jak nie ma kasy. Ale jak odrazu przystanku nie zrobią to potem już nie będzie im się chciało paprać.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0