Świat widziany z perspektywy dziecka, opowieść o gotowej na wszystko kobiecie zakochanej w motoryzacji i historia nastolatka, który marzy o szkole filmowej. Znamy kolejne tytuły Mastercard OFF CAMERA. Święto kina niezależnego odbędzie się między 28 kwietnia a 7 maja.
Mastercard OFF CAMERA będzie miał dla widzów ponad sto propozycji filmowych. Organizatorzy festiwalu właśnie dołączyli do programu siedem nowych tytułów. Nie będą one rywalizowały w konkursach (przypomnijmy, festiwal organizuje Konkurs Główny "Wytyczanie drogi" oraz Konkurs Polski), zobaczymy je w ramach sekcji dodatkowych.
Kiedy jedynym ratunkiem jest wyobraźnia
Pierwszą z nich jest tegoroczna nowość. „Herstorie" stawiają kobiety w samym centrum filmowych opowieści, a także prezentują produkcje stworzone przez bezkompromisowe reżyserki, wywracające do góry nogami normy genderowe. - Nie ma najmniejszych wątpliwości, że wciąż tkwimy w na wskroś patriarchalnym i szowinistycznym społeczeństwie. I chociaż ostatnie kilka lat przyniosło wiele pozytywnych, kulturowych zmian, zainicjowanych przez ruchy spod znaku #metoo i #timesup, kobiety wciąż znajdują się na marginalizowanych pozycjach; w pracy, rodzinie czy wreszcie - na dużym ekranie - podkreśla Michał Zalewski z Mastercard OFF CAMERA. Właśnie dlatego festiwal chce podkreślić rolę kobiet w środowisku filmowym. Jedną z reżyserek, której film obejrzymy w Krakowie, jest Laura Baumeister de Montis. Jej debiutancka opowieść „Daughter of Rage" to historia matki i córki ze stolicy Nikaragui mieszkających u podnóża wysypiska śmieci. Film przejmująco opowiada o życiu w skrajnych warunkach, równocześnie pokazując, że jest coś, co potrafi przeżyć w ekstremalnej sytuacji - to dziecięca wyobraźnia. Drugim pełnometrażowym debiutem zaproszonym do cyklu „Herstorie" Mastercard OFF CAMERA jest „Blaze" cenionej australijskiej artystki wizualnej Del Kathryn Barton. Reżyserka również opowiada o świecie oczami dziecka i podkreśla rolę dziecięcej wyobraźni. Jej bohaterką jest dwunastoletnia dziewczynka Blaze, która przypadkiem widzi brutalną napaść na kobietę. Traumatyczne przeżycie sprawia, że beztroskie, szczęśliwe dotychczas dziecko zamyka się w sobie. Bo tylko tam, w świecie wyobraźni, czuje się bezpiecznie.
Wszystkie komentarze