A oto pierwowzór
Krakowski Rynek oraz góralska parzenica - te dwa symbole połączono w logotypie Krakowa jako Miasta zgłaszającego się do organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku. Opracowanie logotypu kosztowało 78 tys. zł.
- Parzenice to motyw, którym górale posługują się od XIX wieku. Jako forma zdobnicza występują na góralskich spodniach, drewnianych formach czy pamiątkach. Kto patrząc na parzenicę nie pomyśli o Tatrach? - mówiła wiceprezydent Krakowa Magdalena Sroka, dodając, że tradycyjnie parzenice występowały w trzech kolorach - my używamy w logotypie ciemnoniebieskiego, bo to oficjalne barwy Krakowa.
Jak wyjaśniła wiceprezydent, w logotypie krakowski Rynek stanowi serce parzenicy - jej fragmenty rozchodzą się od niego niczym ulice z Rynku.
Logotyp na zlecenie miasta opracowała w ramach
zamówienia dodatkowego szwajcarska firma Event Knowledge Services, która odpowiada za obsługę krakowskiego procesu ubiegania się o igrzyska.
WIĘCEJ O OFICJALNYM PROJEKCIE
Wszystkie komentarze