Od niedzieli pociągi zatrzymują się na nowych przystankach Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia. Dzięki ich uruchomieniu skróciły się podróże do centrum Krakowa.

- Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia to kolejne nowe przystanki w Małopolsce. W ostatnich latach inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych zwiększyły dostęp do kolei w województwie dzięki dziewięciu nowym przystankom. Efektywnie wykorzystujemy środki budżetowe i unijne, aby transport kolejowy był coraz bardziej atrakcyjny w obszarze miast, aglomeracji i w połączeniach dalekobieżnych - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. 

20 minut do centrum Krakowa

Przystanek Kraków Opatkowice powstał przy ul. Studniarskiego, w sąsiedztwie parkingu i dynamicznie rozbudowującego się osiedla. Na peronach są wiaty i ławki. Dobrą orientację zapewniają tablice informacji pasażerskiej i oznakowanie. Ścieżki naprowadzające ułatwiają komunikację osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Dojazd pociągiem do Krakowa Głównego zajmuje ok. 20 minut, a do Skawiny 8 minut. Na przystanku zatrzymują się również składy w kierunku Suchej Beskidzkiej, Nowego Targu i Zakopanego.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Agata Żelazowska poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Taa, podróż 25 min, a pociągi będą pewnie jeździły co 2 godziny albo rzadziej. Takie połączenie miałoby bardzo duży sens, gdyby pociągi jeździły w takcie 30 min.
    @HillTrekker
    Co najmniej 15 minut, zeby oplacalo sie isc na pociag nie sprawdzajac rozkladu...
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @HillTrekker
    Po oddaniu wszystkich torów na linii średnicowej (co ma nastąpić do końca przyszłego roku), możliwe będzie teoretycznie puszczanie pociągów na takich trasach jak Skawina-Kraków nawet co 15 minut. A czy tak się stanie naprawdę, to już zależy od tego ile się znajdzie kasy na opłacenie przewozów. Takt 30 minut to absolutne minimum.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    A co z linią kolejową od Skawiny na Zator. Tylko towarowe tam jeżdżą, a ludzie stoją codziennie w korkach na DK44.
    @czarny_marian
    Kawałek od Podborów do Skawiny będzie włączony do ruchu pasażerskiego jeszcze w tym roku. Natomiast aby wznowić ruch na całej linii do Oświęcimia, konieczne jest dokończenie remontu, a konkretnie naprawy podtorza, która planowo ma się odbyć do końca 2022; a czy tak będzie, to się okaże. Przydałoby się przynajmniej odnowienie przystanków, bo niektóre z nich są w kiepskim stanie.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Łącznica kolejowa na Zabłociu to jakiś nieprawdopodobny eufemizm. Tam jest wielki plac budowy i nie wygląda żeby się to miało zakończyć w bliskiej perspektywie.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0