Trochę ponad 1,3 mld zł - tyle GDDKiA może wydać na budowę północnej obwodnicy Krakowa. Do inwestora wpłynęły oferty ośmiu firm i tylko jedna mieści się w kosztorysie. To konsorcjum firm Stecol Corporation z Chin i Polbud Pomorze.

12 kilometrów trzypasmowej drogi, trzy tunele, 3,5 węzła - tak wyglądać będzie Północna Obwodnica Krakowa. Pojedziemy nią w 2023 roku. Teraz trwa proces przetargowy.

Kto i za ile?

Do GDDKiA trafiły oferty od firm: Astaldi (1,574 mld zł), Toto (1,540 mld zł), PORR (1,815 mld zł) oraz Intercor (1,580 mld zł), a także od konsorcjów: Budimex i Strabag Infrastruktura Południe (1,471 mld zł), Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut z Turcji, Mosty-Łódź i Gulermak Sp. z o. o. (1,427 mld zł), Salini Impregilo i Salini Polska (1,524 mld zł) oraz Stecol Corporation i Polbud Pomorze (1,289 mld zł).

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Monika Tutak-Goll poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Chwała bezimiennemu, odważnemu krakusowi.
    To hańba, że stawia się pomniki dwuznacznym typom a na pewno sprawcom zbrodni wojennych na cywilach.
    już oceniałe(a)ś
    10
    0