Na ul. Cegielnianej samochody blokują się nawzajem, kotłują i wymijają chodnikiem, taranując pieszych. Sytuację pogorszyło otwarcie marketu Lidl. Mieszkańcy mają żal do urzędników, że nie wymogli na inwestorze poprawy warunków dojazdu.

Półkilometrowy korek do wyjazdu z ul. Cegielnianej w ul. Brożka w Łagiewnikach to popołudniami norma. Stoją w nim mieszkańcy kilkutysięcznego, rozrastającego się osiedla, pracownicy i petenci ZUS-u oraz klienci Lidla (otwarty w lipcu).

Z powodu ostrego łuku tuż przed skrzyżowaniem i krótkiego czasu trwania zielonego światła, jednorazowo ulicę opuszczają dwa, trzy samochody. Do tego ulica jest wąska i kierowcy jadący z naprzeciwka wzajemnie się blokują, omijając zaparkowane wzdłuż ulicy pojazdy.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Anna Gamdzyk-Chełmińska poleca
Podobne artykuły
Więcej
    Komentarze
    Więcej supermarketów, więcej "apartmą", więcej aut.Jeszcze trochę i naprawdę nie będzie się dało mieszkać w mieście. Przykro.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    ktoś wziął w łapę w zikit za ten wjazd do lidla. ten sklep nie powinien nigdy powstać
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Ta ulica i wyjazd z na Brożka potrafiły sie nieźle zapchać zanim wybodowano tam Lidla.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    " Zakazu nie ma - mówi Jan Stanisław Pietras, przewodniczący rady dzielnicy IX." Jest: Art. 46. 1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których (...) nie powoduje (...) jego utrudnienia.
    @bosman_maly Ale zaraz ci sami kierowcy co klną, że ulica nieprzejezdna, bedą kląć na straż miejską i ZIKiT, że na Cegielnianej zlikwidowano im miejsca parkingowe.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Będzie tylko i wyłącznie coraz gorzej bo sitwa przez 15 lat zaniedbała rozwój komunikacji miejskiej, nowych linii tramwajowych kosztem budowy estakad i innych pierdół . Tutaj klasyczna sytuacja jak na całym ruczaju sitwa pada na kolana przed inwestorem w pokłonach biorąc łapówkę i NIE NARZUCAJĄC INWESTOROWI ŻADNYCH WYMAGAŃ !!!
    @analiza_danych Dobrze gadasz. Na Cegielnianej i Borsuczej natychmiast musi powstać pas dla zbiorkomu oraz ścieżka rowerowa a następnie linia tramwajowa.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Niech sobie jeszcze wybudują biedronę. Będą mieli pełnię szczęścia....
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Krakowski ZIKIT i wszystko jasne.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Mają Lidla i jeszcze im źle - ja nie wiem ...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0