12 hybrydowych pojazdów o długości 18 metrów zbudowała dla krakowskiego MPK firma Solaris. W środę przewoźnik podpisze z tym producentem umowę na zakup kolejnych autobusów przegubowych.
Nowe niskopodłogowe, klimatyzowane autobusy, wyposażone w system informacji pasażerskiej, porty USB czy biletomaty akceptujące płatności kartą jeżdżą już po krakowskich ulicach. Można je spotkać na liniach 139 (Kombinat - Mydlniki), 172 (al. Przyjaźni - Bronowice Małe), 174 (os. Kurdwanów - Kombinat) i 501 (Bulwarowa - Chełmońskiego Osiedle).
Hybrydy: moduł diesla i elektryczny
To 12 hybrydowych pojazdów o długości 18 metrów wyprodukowanych przez firmę Solaris Bus & Coach. - Są wyposażone w dwa moduły - diesla i elektryczny. Ten drugi sprawia, że do autobusu przegubowego można stosować silnik o pojemności 6,7 l, a mniejszy silnik to mniejsze zużycie paliwa. Ponadto spełnia on normy emisji spalin Euro 6, więc dopala wszystkie cząsteczki pyłu, nawet poniżej 10 mikrometrów - opowiada Zbigniew Palenica, członek zarządu producenta. Autobusy podobne do tych przekazanych dziś krakowskiemu MPK jeżdżą już w Warszawie, Hanowerze czy Barcelonie. Koszt 12 pojazdów? 25,2 mln zł, z czego 80 proc. finansuje UE.
Wszystkie komentarze