Budowa Trasy Łagiewnickiej wraz z linią tramwajową
W lutym tego roku rozpocznie się budowa Trasy Łagiewnickiej wraz z linią tramwajową. Droga o długości 3,7 km z tunelami oraz linią tramwajową łączącą Kurdwanów z ulicą Zakopiańską ma powstać do 2020 roku.
Prace rozpoczną się od przebudowy pętli na Kurdwanowie i potrwają tam do końca września 2018 roku.
Trasa biec będzie od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji powstanie pięć tuneli, węzły drogowe, ekrany akustyczne, mosty, kładki, chodniki, ścieżki rowerowe oraz nowa linia tramwajowa.
Trasa połączy osiedle Ruczaj i ul. Zakopiańską z osiedlami Wola Duchacka i Kurdwanów. Przebudowana zostanie też istniejąca linia tramwajowa wzdłuż ul. Zakopiańskiej.
Budowa Trasy Łagiewnickiej, której wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, ma kosztować 802 mln zł. Większość inwestycji powstanie jednak za pieniądze z pożyczek. Jeśli do ceny budowy doliczymy odsetki, koszt przedsięwzięcia wzrośnie do ok. 1,1-1,2 mld zł. Odpowiadająca za budowę Trasy Łagiewnickiej spółka będzie spłacać kredyty do 2042 r.
Wszystkie komentarze
Wszyscy nabrali wody w usta i cisza. Torowisko od pl. Centralnego do ul. Bardosa bez większego remontu niemal 50 lat ! Podobnie torowisko w ul. Ujastek do Kopca Wandy, jak go zbudowali tak zostało.
Od Pleszowa do Kopca Wandy tramwaj dojedzie po nowym torowisku w 20- 25 minut a potem do
pl. Centralnego niemal tyle samo i kto zostawi auto na PR w Pleszowie? Bo ja NIE . Ciekawy jestem kto pilnuje interesów busiarzy ?