FOT. TOMASZ WIECH / Agencja Wyborcza.pl
1 z 33
Rondo przed przebudową
Rondo Mogilskie w całej okazałości - widok w stronę al. Powstania Warszawskiego. Rondo miało wówczas inny niż obecnie kształt, na środku nie widać było pozostałości Fortu Lubicz (zniszczonego w latach 50-tych, kiedy to wytyczano rondo i prowadzące od niego arterie). Dolne partie fortu wyłoniły się w trakcie remontu, podczas przekopywania płyty ronda.
Kraków, 1.11.2005. Fot. Tomasz Wiech / AG
FOT. KRZYSZTOF KAROLCZYK / Agencja Wyborcza.pl
2 z 33
Początek przebudowy
Początek prac przy przebudowie Ronda Mogilskiego. Przyjeżdża ciężki sprzęt, stawiane są ogrodzenia, karczowane drzewa i krzewy. Początkowo przebudowę miała prowadzić turecka firma Guris - jednak już rok później opuściła plac budowy. Zastąpił ją Budimex-Dromex.
Kraków, 25.11.2004, fot. Krzysztof Karolczyk / AG
FOT. TOMASZ WIECH / Agencja Wyborcza.pl
3 z 33
Wykopy na rondzie
Rondo Mogilskie - prace się toczą powoli... Kraków, 25.02.2005. Fot. Tomasz Wiech / AG
FOT. KRZYSZTOF KAROLCZYK / Agencja Wyborcza.pl
4 z 33
Rondo zakorkowane
Zakorkowane rondo Mogilskie. Mrowie aut i przeciskające się między nimi tramwaje nr 5 i 10. Pokonanie ronda wymagało czasu - jadący od strony Nowej Huty tramwaj zatrzymywał się na przystanku przy ul. Mogilskiej, dwa razy przecinał jezdnię otaczającą rondo, po czym zatrzymywał się znów, na przystanku przy ul. Lubicz.
Kraków, 10.03.2006, fot. Krzysztof Karolczyk / AG
FOT. KRZYSZTOF KAROLCZYK / Agencja Wyborcza.pl
5 z 33
Na rondzie
Rondo Mogilskie w zimowej szacie. Kraków, 10.03.2006, fot. Krzysztof Karolczyk / AG
FOT. KRZYSZTOF KAROLCZYK / Agencja Wyborcza.pl
6 z 33
Na rondzie
Rondo Mogilskie. Kraków, 10.03.2006, fot. Krzysztof Karolczyk / AG
FOT. ADAM GOLEC
7 z 33
Ze Szkieletorem w sąsiedztwie
Rondo Mogilskie z przyległościami. Widać m.in. powstający gmach Opery Krakowskiej i górującego nad okolicą Szkieletora. Kraków, 12.07.2006. Fot. Adam Golec / AG
FOT. ADAM GOLEC
8 z 33
Widziane z góry
Rondo Mogilskie z lotu ptaka. Kraków, 12.07.2006. Fot. Adam Golec / AG
FOT. TOMASZ WIECH / Agencja Wyborcza.pl
9 z 33
Prace na rondzie
Wykopy, maszyny, robotnicy, ogrodzenia... Kraków, 16.10.2006. Fot. Tomasz Wiech / AG
FOT. TOMASZ WIECH / Agencja Wyborcza.pl
10 z 33
Bez przejazdu
Widok z ronda stronę ul. Mogilskiej. Kraków, 16.10.2006. Fot. Tomasz Wiech / AG
FOT. TOMASZ WIECH / Agencja Wyborcza.pl
11 z 33
Znikają tory
Rondo Mogilskie - widać zdemontowane już częściowo tory tramwajowe. Kraków, 16.10.2006. Fot. Tomasz Wiech / AG
FOT. MATEUSZ SKWARCZEK
12 z 33
Plac budowy
Rondo całkiem rozkopane - widok w stronę Nowej Huty. Kraków, 08.01.2007. Fot. Mateusz Skwarczek / AG
FOT. MATEUSZ SKWARCZEK
13 z 33
Błotnista kraina
Rondo we władaniu ciężarówek. Kraków, 08.01.2007. Fot. Mateusz Skwarczek / AG
FOT. TOMASZ WIECH / Agencja Wyborcza.pl
14 z 33
Konstrukcje i wykopy
Konstrukcje i podpory - w tle biurowiec PKP i budynki Uniwersytetu Ekonomicznego. Kraków, 14.02.2007. Fot. Tomasz Wiech / AG
FOT. KRZYSZTOF KAROLCZYK / Agencja Wyborcza.pl
15 z 33
Przebudowa
Rozkopane Rondo Mogilskie ze Szkieletorem w tle. Kraków, 19.02.2007, fot. Krzysztof Karolczyk / AG
FOT. KRZYSZTOF KAROLCZYK / Agencja Wyborcza.pl
16 z 33
Zjazd dla tramwajów
Powstaje zjazd dla tramwajów na dolny poziom ronda. Kraków, 26.03.2007, fot. Krzysztof Karolczyk / AG
FOT. KRZYSZTOF KAROLCZYK / Agencja Wyborcza.pl
17 z 33
Wyłania się fort
Odkryte pozostałości Fortu Lubicz. Kraków, 10.05.2007. fot. Krzysztof Karolczyk / AG
FOT. KRZYSZTOF KAROLCZYK / Agencja Wyborcza.pl
18 z 33
Forteczne mury
Fort wyłania się spod zwałów ziemi. Kraków, 10.05.2007, fot. Krzysztof Karolczyk / AG
FOT. KRZYSZTOF KAROLCZYK / Agencja Wyborcza.pl
19 z 33
Rondo z fortem
Fort coraz lepiej widoczny. Kraków, 10.05.2007, fot. Krzysztof Karolczyk / AG
FOT. TOMASZ WIECH / Agencja Wyborcza.pl
20 z 33
Jest przejazd
Otwarcie odcinka zmodernizowanego ronda (od ul. Mogilskiej do ul. Lubomirskiego). Kraków, 12.06.2007. Fot. Tomasz Wiech / AG
FOT. MATEUSZ SKWARCZEK
21 z 33
Na płycie ronda
Coraz więcej asfaltu wokół ronda - powstają kolejne odcinki jezdni na górnym poziomie. Kraków, 12.07.2007. Fot. Mateusz Skwarczek / AG
Fot. MATEUSZ SKWARCZEK
22 z 33
Beton i asfalt
Prace na rondzie. Kraków, 12.07.2007. Fot. Mateusz Skwarczek / AG
FOT. TOMASZ WIECH / Agencja Wyborcza.pl
23 z 33
Tory już otwarte
Uroczyste otwarcie Ronda Mogilskiego dla tramwajów (kierunek Lubicz - Mogilska). Kraków, 20.09.2007. Fot. Tomasz Wiech / AG
FOT. TOMASZ WIECH / Agencja Wyborcza.pl
24 z 33
Piątka na torach
Otwarcie Ronda Mogilskiego dla tramwajów. Na torach stary model z linii nr 5. Kraków, 20.09.2007. Fot. Tomasz Wiech / AG
FOT. TOMASZ WIECH / Agencja Wyborcza.pl
25 z 33
Przejazd inauguracyjny
Otwarcie torów. Kraków, 20.09.2007. Fot. Tomasz Wiech / AG
FOT. MICHAŁ ŁEPECKI / Agencja Wyborcza.pl
26 z 33
Rondo ośnieżone
Rondo pokryte śniegiem. Kraków, 23.12.2007. Fot. Michał Łepecki / AG
FOT. MATEUSZ SKWARCZEK
27 z 33
Przy forcie
Ruiny fortu w trakcie prac konserwatorskich. Kraków, 27.12.2007. Fot. Mateusz Skwarczek / AG
FOT. MATEUSZ SKWARCZEK
28 z 33
Tunel
Wlot tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju - jeszcze w trakcie prac budowlanych. Tunel został otwarty w grudniu 2008. Kraków, 16.04.2008. Fot. Mateusz Skwarczek / AG
FOT. MICHAŁ ŁEPECKI / Agencja Wyborcza.pl
29 z 33
Niebieska budka na straży
Niebieska budka przy wjeździe do czynnego już tunelu tramwajowego. Kraków, 17.08.2009. Fot. Michał Łepecki / AG
FOT. JAKUB OCIEPA
30 z 33
Mozaiki zdobią mury
Ozdabianie Ronda Mogilskiego - powstają mozaiki inspirowane twórczością Stanisława Wyspiańskiego. Kraków, 14.09.2012. Fot. Jakub Ociepa / AG
FOT. ŁUKASZ KRAJEWSKI
31 z 33
Rondo Mogilskie
Rondo Mogilskie po remoncie, widziane ze Szkieletora. Kraków, 30.09.2014. Fot. Łukasz Krajewski/ AG
FOT. ŁUKASZ KRAJEWSKI
32 z 33
Rośnie biurowiec
Początek budowy biurowca koło Ronda Mogilskiego (przy al. Powstania Warszawskiego). Kraków, 20.01.2015. Fot. Łukasz Krajewski/ AG
FOT. ŁUKASZ KRAJEWSKI
33 z 33
Rondo wieczorową porą
Światła aut - widok ze Szkieletora. Kraków, 30.09.2014. Fot. Łukasz Krajewski/ AG
Wszystkie komentarze
Przed przebudową zdarzało mi się regularnie w godzinach popołudniowo-wieczornych stać w korku pół godziny, żeby wjechać na rondo. Na Lubicz korek zaczynał się gdzieś pod dworcem albo i wcześniej. Po przebudowie takich sytuacji nie ma. Może czasami trzeba dwa razy poczekać na czerwonym (rzadko), ale trudno to porównywać z tamtymi korkami.