Linia Krowodrza Górka - Azory - Bronowice Wielkie
Linia ma być budowana w dwóch etapach. Bardziej zaawansowane są przygotowania do fragmentu biegnącego po południowej stronie ul. Opolskiej, łączącego Krowodrzą Górkę z Azorami (rejon węzła przy ul. Weissa), ale decyzja środowiskowa wciąż nie jest ostateczna, bo odwołanie do KIO złożył właściciel salonu samochodowego Golemo przy ul. Opolskiej. Urzędnicy szacują jednak, że uda się rozpocząć prace w 2019 roku. Przy okazji mają powstać obiekty ułatwiające poruszanie się pieszym i rowerzystom, m.in. kładka nad ul. Opolską (przy ul. Mehoffera) oraz wzdłuż niej (nad przedłużeniem ul. Weissa). Urzędnicy zapowiadają, że tramwaje pojadą do Azorów zielonym torowiskiem.
Rok później powinna ruszyć budowa dalszej części linii, która zostanie przerzucona na północną stronę ul. Conrada przy wykorzystaniu łącznicy drogowej. Dalej pobiegnie wzdłuż niej, by skręcić na północ, przecinając ul. Sosnowiecką i Stawową. Na końcu, przy pętli zlokalizowanej przy markecie Obi, planowany jest też parking przesiadkowy na ok. 200 pojazdów i terminal autobusowy. Kierowcy będą mogli też skorzystać z park&ride wewnątrz łącznicy prowadzącej na ul. Opolską i Conrada, budzącego dotąd ostre protesty mieszkańców. Jest szansa, że obie części linii będą otwarte w 2021 roku.
Wszystkie komentarze