Na obrzeżach i w centrum
Podczas środowej debaty pt. Jaka polityka parkingowa zorganizowanej przez krakowskich radnych PO, przedstawiciele magistratu zaprezentowali plany budowy parkingów na najbliższe lata. Miasto chce budować zarówno darmowe parkingi przesiadkowe na obrzeżach Krakowa, jak i komercyjne obiekty kubaturowe bliżej centrum.
Przesiadkowe p&r mają być budowane przede wszystkim przy istniejących lub planowanych pętlach tramwajowych oraz przystankach kolejowych (w planach do 2030 jest ich 26). Najbardziej zaawansowane są przygotowania do budowy p&r Bieżanów, Kurdwanów i Mały Płaszów. Jest szansa na rozpoczęcie prac budowlanych jeszcze w tym roku. Do końca 2016 r. może też zostać uruchomiony pierwszy spośród planowanych p&r na terenach należących do centrów handlowych - przy CH Zakopianka.
Miasto wytypowało też trzy lokalizacje dla kolejnych (po budowanym właśnie parkingu Korona) obiektów kubaturowych, z których można byłoby korzystać odpłatnie. Chodzi o parkingi na Nowym Kleparzu, przy rondzie Matecznego i na ul. Wielopole.
- Wytypowaliśmy akurat te parkingi kubaturowe, bo są zaprojektowane na należących już do gminy działkach i wykonane zostały już dla nich pewne prace planistyczne. Ich ewentualna budowa, warunkowana znalezieniem partnera prywatnego zainteresowanego budową, będzie skutkować ograniczeniem możliwości postoju na pobliskich ulicach - mówi Łukasz Szewczyk, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej UMK.
Wszystkie komentarze