Wśród wyzwań dla Krakowa najpopularniejsze w plebiscycie Supermiasta i Superregiony 2040 są na razie: "Zielony Kraków" i "Nowoczesne (pre)metro", natomiast wśród zadań dla Małopolski "Walka ze smogiem". Kto jeszcze nie zagłosował, nadal ma szanse!
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Wciąż trwa nasz plebiscyt Supermiasta i Superregiony 2040, w którym wybieramy najważniejsze wyzwania dla Krakowa i Małopolski. Spośród nadesłanych przez Państwa propozycji oraz tych redakcyjnych stworzyliśmy po 12 wyzwań dla miasta i regionu na najbliższe dwie dekady. Głosować można na jedno z nich w każdym z głosowań (krakowskim i małopolskim). Przypominamy: każdy głos to możliwość otrzymania 8 tygodni prenumeraty „Wyborczej” za darmo. 

Zagłosuj na wyzwanie dla Krakowa

Dotychczas oddane głosy pokazują, że dla mieszkańców szczególnie ważne są sprawy związane z ekologią, jakością życia, ale też ze sprawnym transportem zbiorowym. W krakowskim głosowaniu na czele priorytetów znajduje się punkt pod hasłem „Zielony Kraków. Z parkami, lasami. Przyjazny naturze. Inwestujący w odnawialne źródła energii”. Drugi jest z kolei punkt „Nowoczesne (pre)metro. System szybkiej komunikacji szynowej. Budowa tuneli pod centrum miasta”. W ten ekologiczno-transportowy trend wpisuje się trzeci z faworytów w głosowaniu, czyli wyzwanie „Rowerem po mieście” przewidujący rozbudowę tras rowerowych w mieście.  

Jakie wyzwanie dla Małopolski? Zagłosuj!

Również w głosowaniu wojewódzkim triumfuje tematyka ekologiczna – najwięcej głosów oddano na punkt „Małopolska bez smogu”, a potem na wyzwanie „Kolej przede wszystkim”, w którym jest mowa o konieczności połączenia siecią kolejową Krakowa z mniejszymi ośrodkami, a także o przeciwdziałaniu komunikacyjnemu wykluczeniu.  

Kto nie głosował, ma jeszcze szanse umocnić lub zmienić rysujące się dziś trendy popularności poszczególnych wyzwań. Głosowanie trwa do 3 maja. Potem, 7 maja, podamy wyniki i przedstawimy po 7 najważniejszych wyzwań dla Krakowa i Małopolski.  

Supermiasta
CZYTAJ WIĘCEJ
Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Pani redaktor, żadne metra, żadne autostrady, żadne MPK, tylko rower! Zgodnie z polityką miasta należy wspierać tylko rowery! Koniecznie i niezbędnie! Tylko rower rozwiąże nasze problemy komunikacyjne, wszystkie inne rozwiązania to generowanie kosztów! Jak wiadomo koszta dla miasta to zła rzecz, bo zabraknie na wynagrodzenia dla naszych ukochanych urzędników, #muremzajackiem !
    Krakowski kolektyw niezależnych aktywistów wspiera prezydenta w jego wszelkich działaniach a roszczeniowi mieszkańcy starają się tylko przeszkadzać, wstyd!
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    Zdjęcie 1/3 ma wartość historyczną. Tej pięknie kwitnącej łąki już nie ma.
    ZZM w tym miejscu wykopał bajoro, które napełnił wodą z wodociągu i opatrzył wąskimi ścieżkami. Nad bajorem stanie na trwałe buda z kebabem i łupaniną. Nie trzeba będzie jechać do Zakopanego na Zenka.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0