Koronawirus. MPK zamyka swoje punkty
Teraz MPK poinformowało, że od poniedziałku zamyka wszystkie swoje punkty obsługi pasażerów. Od 16 marca aż do odwołania:
- zamknięte będą wszystkie Punkty Sprzedaży Biletów
- zostanie zablokowana możliwość wynajęcia autobusów, wstrzymane zostanie także przyjmowanie klientów w tej sprawie w budynku przy ul. św. Wawrzyńca 13.
- zamknięte będzie Biuro Rzeczy Znalezionych – wszystkie zagubione przedmioty będzie można odebrać dopiero po otwarciu biura (w tym czasie nie będą pobierane opłaty za przechowywane rzeczy znalezionych)
Jednocześnie MPK apeluje do pasażerów o wyrozumiałość, zachęca do zakupów biletów w automatach biletowych oraz przez internet, a we wszystkich sprawach związanych z biletami prosi o kontakt telefoniczny lub mailowy:
- Infolinia – 12 19 150
- Infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00
- Reklamacje, pytania – reklamacje@kkm.krakow.pl
Koronawirus. Ogłoszenia MPK
MPK informuje również, że:
- zwroty biletów okresowych zapisanych na nośnikach elektronicznych będą realizowane po otrzymaniu prośby mailowej (wraz z informacją o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze), wysłanej na adres: reklamacje@kkm.krakow.pl
- nie będzie możliwości osobistego zwrotu biletów okresowych zapisanych na karcie plastikowej. Zwroty będą realizowane tylko w tych przypadkach, gdy karta plastikowa (wraz z informacją o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze), zostanie wysłana listem poleconym na adres: MPK SA w Krakowie, ul. Jana Brożka 3, 30-347 Kraków. Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet okresowy nastąpi za okres od daty nadania listu do dnia upływu ważności biletu. Proszę pamiętać, że zwrotu biletu można dokonać na minimum 16 dni przed upływem jego ważności.
- w przypadku wysłania do MPK SA karty plastikowej klient może złożyć również pisemną dyspozycję o odesłaniu karty plastikowej z anulowanym biletem. W takim przypadku karta zostanie wysłana drogą pocztową, listem poleconym na wskazany adres. W razie braku takiej dyspozycji karta będzie do odbioru osobistego w Punkcie Sprzedaży Biletów, przy ul Podwale 3/5 w Krakowie po jego ponownym otwarciu.
- osoby, które nie będą w stanie przedłużyć uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie i będą zmuszone kupić droższy bilet, prosimy o zgłoszenie tego faktu na adres reklamacje@kkm.krakow.pl. Po otwarciu PSB otrzymają zwrot wydanych dodatkowo środków, po dopełnieniu procedury potwierdzenia płacenia podatku w Krakowie i okazaniu np. pierwszej strony PIT.
- osoby składające wnioski o Kartę Krakowską zapraszamy na stronę www.kk.krakow.pl i wybór nośnika mobilnego.
- ważność najstarszych plastikowych kart Krakowskiej Karty Miejskiej wydawanych przed 2013 rokiem zostaje wydłużona do końca czerwca 2020 roku (pierwotnie stare karty KKM miały stracić ważność już 31 marca 2020 roku). Wszystkich posiadaczy tych kart zapewniamy, że będą one nadal ważne.
Opisane działania MPK SA dotyczące przyjmowania zwrotów biletów okresowych będą realizowane tak szybko, jak tylko będzie to możliwe, pod warunkiem że pozwolą na to procedury ustalane przez Głównego Inspektora Sanitarnego, Centrum Zarządzania Kryzysowego i inne instytucje odpowiedzialne za funkcjonowanie państwa polskiego w stanie zagrożenia epidemicznego - czytamy w komunikacie.
Wszystkie komentarze
A jak tam kanary? Chytają dalij, czy też se odpuściły?