Od poniedziałku, 16 marca, MPK zawiesza część tras i minimalizuje liczbę kursów krakowskich autobusów i tramwajów. Nowy rozkład jazdy ma obowiązywać do odwołania.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Uwaga, pasażerowie komunikacji miejskiej. Zarząd Transportu Publicznego wprowadził zmiany na 13 liniach autobusowych i tramwajowych w Krakowie. Nowy rozkład jazdy MPK będzie obowiązywał od najbliższego poniedziałku, 16 marca.

MPK zmniejsza liczbę kursów w związku z koronawirusem

Decyzja o zamknięciu szkół zapadła w środę. Od czwartkowego poranka monitorowaliśmy napełnienia w tramwajach i autobusach, w szczególności liniach przeznaczonych głównie dla uczniów i studentów. W ten sposób opracowaliśmy nowy rozkład jazdy, z ograniczoną częścią kursów. Kilka linii zawiesiliśmy – przyznaje Sebastian Kowal z ZTP.

Linie, których dotyczy zmiana – jak tłumaczą urzędnicy – to przede wszystkim te, z których korzystała młodzież i dojeżdżający "zbiorkomem" do pracy.

– Sprawdzaliśmy również sytuację kadrową w MPK i Mobilisie. Trzeba pamiętać, że część kierujących z mocy ustawy może pójść na opiekę nad dziećmi – zaznacza Kowal.

MPK podjęło też środki ostrożności i wydzieliło na metr od kabiny kierowców i motorniczych strefę buforową. Nie wszystkim to się spodobało. Miejska spółka informuje, że w jednym z autobusów zniszczono taśmę. 

Koronawirus. Jak kursują tramwaje i autobusy?

ZTP wprowadził zmiany w następujących liniach tramwajowych i autobusowych:

  • linie 16, 17, 49, 71, 76, 78 zostaną zawieszone
  • linia 50 będzie kursować w dni powszednie przez cały dzień z częstotliwością co 7,5 minuty (tramwaje nie będą kursowały w godzinach szczytu co 5 minut, jak teraz)
  • linie 413, 429, 482 zostaną zawieszone
  • linie 139, 502, 503 będą kursować w dni powszednie w godzinach szczytu co 10 minut

W MPK od początku tygodnia – czyli od momentu, kiedy u pierwszego pacjenta w Małopolsce wykryto objawy zakażenia koronawirusem – wprowadzono nadzwyczajne środki ostrożności. Pojazdy i automaty biletowe są codzienne dezynfekowane, drzwi do pojazdów otwierają kierowcy. U motorniczego bądź kierowcy autobusu nie kupimy już biletu na tramwaj czy autobus, a w pobliżu pierwszych drzwi, siedzeń i kabiny kierowców pojazdów miejskich wprowadzono „strefy wydzielone", w których nie może przebywać nikt poza prowadzącym zbiorkom.

Wydłużony czas ważność Krakowskich Kart Miejskich

Aby ograniczyć krakowianom konieczność wyjścia z domu, Zarząd Transportu Publicznego poinformował o wydłużeniu ważności najstarszych plastikowych kart Krakowskiej Komunikacji Miejskiej do końca czerwca 2020 roku.

Chodzi o karty, które zostały wydane przed 2013 rokiem - zgodnie z wcześniejszym postanowieniem urzędników, karty KKM miały być ważne tylko do końca marca.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Idąc za ciosem KK powinni zwiększyć ich ilość, żeby zageszczenie ludzi było mniejsze :D.
    już oceniałe(a)ś
    13
    1
    to podkarpacie- swiete wojewodztwo pisowcow oddane pod opieke bozi ma wiecej chorych niz pomorskie?
    @matzex
    Czyżby kara za strefy nietolerancji ?
    już oceniałe(a)ś
    5
    0
    MPK potrafiło oznakować sobie strefy ochronne dla kierowców i motorniczych, ale nikt nie pomyślał o oznakowaniu tych drzwi w tramwajach, których motorniczy nie da rady otworzyć i trzeba użyć przycisku. Miasto z tektury i bezmyślności.
    Na szczęście smog przewiało.
    ps. Ciekawe czy pieniądze zaoszczędzone na zimie i na przymusowych feriach pójdą na porządne sprzątanie ulic, albo chociaż na maseczki i płyn dezynfekcyjny dla lekarzy w POZach?
    już oceniałe(a)ś
    3
    0