Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Wpuszczenie samochodów na ponad 2,6-kilometrowy lewy pas jezdni jest konieczne, by drogowcom w kontynuowaniu prac nie przeszkadzał ruch na starej zakopiance. 

W czerwcu krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informował wprawdzie, że decyzja jeszcze nie zapadła, ale wszystko wskazuje na to, że w sierpniu kierowcy pojadą już nowym odcinkiem między Zbójecką Górą a Chabówką

Odcinek nowej zakopianki koło RabkiOdcinek nowej zakopianki koło Rabki GDDKiA

Skończyły się wakacje, a decyzji jak nie było, tak nie ma. Iwona Mikrut, rzeczniczka GDDKiA Kraków, informuje ponadto, że dopiero „trwa uzyskiwanie uzgodnień niezbędnych do złożenia wniosku o użytkowanie jednej jezdni lewej odcinka budowanej drogi”.

– Wniosek do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego zostanie złożony około połowy września i po kontroli nadzoru i wydaniu zgody na użytkowanie nastąpi udostępnienie kierowcom jezdni – mówi Mikrut. Ruch na niej odbywał się będzie w dwóch kierunkach do czasu oddania do ruchu drugiej jezdni.

Budowa zakopianki. Odcinek między Lubniem a NaprawąBudowa zakopianki. Odcinek między Lubniem a Naprawą GDDKiA

Lepiej wygląda postęp prac na budowie trasy S7 Lubień – Rabka-Zdrój. Na odcinku Lubień – Naprawa trwają prace przy wykopach i profilowaniu skarp i obiektach mostowych. Drogowcy wykonali już 70 proc. wykopów i 64 proc. nasypów, podpór mostów, wiaduktów i konstrukcji oporowych. Prawie 41 obiektów inżynierskich ma już przęsła.

Budowa zakopianki. W tunelu pod Małym LuboniemBudowa zakopianki. W tunelu pod Małym Luboniem GDDKiA

Z kolei pomiędzy Naprawą a Skomielną Białą wydrążono już w sumie ponad 1830 metrów tunelu wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej. Prace są zaawansowane w 47 proc. Teraz trwa budowa wiaduktu przed tunelem i nasypu.

Budowa zakopianki. Wiadukt w Skomielnej BiałejBudowa zakopianki. Wiadukt w Skomielnej Białej GDDKiA

Na odcinku między Skomielną Białą a Rabką-Zdrój wykonywane są wykopy w gruntach skalistych i nieskalistych na nasyp w ciągu trasy głównej S7 w Skawie, a także nasypy dróg dojazdowych. Na obiektach mostowych trwają prace zbrojarskie, ciesielskie i betoniarskie. Podpory i konstrukcje oporowe, przęsła i nasypy są już niemal w pełni gotowe. Na części odcinka drogi ekspresowej ułożono warstwę wiążącą nawierzchni, a na niewielkim odcinku wylano już asfalt.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.